Speleologie? Speleokomedie?...Všechno!

Víkend 9.-10.2 2008 Moravský kras

11.02.2008 10:28

Týden a víkend proběhl ve znamení velmi krásného počasí. Doplním ještě aktualitu z týdne. Na Harbechách v Kajetánově závrtu se uskutečnil potápěčský pokus R. Husáka z 6-09 Labyrint, který skončil ve 4m hloubce na nepřekonatelné úžině. V této lokalitě v minulosti prováděli potápěčské pokusy ještě Kladeňáci, kteří pod hladinou sedimenty i těžili. Základní problém však je, že u koncového sifonu není nikde místo pro skládku. Jak jsem naposled psal o nebývalém mýcení strání Pustého žlebu, tak jsem to tak špatně nemyslel. Já nikomu ten žvanec za to dřevo nezávidím. Mýtí se pouze smrkové porosty, které nejsou původní a jsou stejně všechny u kořene vyhnilé. Za chvíli ty stráně zase zarostou divokými bezovými křovinami, kterých si nevšimne už nikdo.

Do Amatérské jeskyně byl proveden pracovní sestup s pracovníky správy CHKOMk, kde byly na místě konfrontovány a posuzovány nové možnosti prolongace a navrhována nová pracoviště. O akci jsem bohužel nevěděl, jinak bych se jí určitě zúčastnil raději, ale snad někdy příště. Za ČSS se akce zúčastnil Tomáš Roth, Tomáš Mokrý a Janek Gajdošík.

Ve Sloupě se tento víkend nebádalo, takže jsem se jen přijel podívat. Na Lopači však běžela opět hydrotěžba, postup z posledního mého zaměřeného bodu je už 5m, takže tam příště zase vlezu s mapováním. V sobotu dopoledne jsem se přifařil s partou poláků z Katovic, udělal pár netradičních pohledů na jeskyni a taky jsem si znova prolezl pár zajímavých odboček, zejména tu nad druhým vodopádem. Odpoledne jsem přejel na Macochu, seběhl do žlebu a trochu prolezl protější stráň. Hrad Blansek je stále krásný. O žlíbku nad Štajgrovkou se zajímavou neznámou jeskyní, přinesu pár poznatků ve Zprávách z krasu. Také o místu, kde bádá liška a o tajemném závrtě v pravé žlebové stráni, což je v krasu také trochu výjmečné. Přes závrt Okrouhlík, Suchdolské plošiny, kde se průběžně krásně propadá Zouharův závrt, Suchdolský žlíbek, kde se pro změnu propadá suchdolská kanalizace a naši základnu zpátky na Macochu.

V neděli se po krasu moc nedělo, Krtek s Ursusem a Tomášem fotovýpravu do Hlubokého závrtu, ale naplánovali jsme fotovýpravu do Srnčí, takže možná zase přibudou nějaké nové fotografie.

 

 

Pár netradičních záběrů z hradu Blansek. Nějaké informace si můžete přečíst i zde, nebo ještě třeba tady: